casino maxi

Aşkın İçin ‘Konuş Onunla’

Sinema Eki 19, 2014 0 Yorum

İspanyol yönetmen Pedro Almodóvar’ın 2002 yapımı Konuş Onunla (Hable Con Ella) filmi, yönetmene En İyi Özgün Senaryo dalında Oscar Ödülü ve Altın Küre Ödülleri’nnde Yabancı Dilde En İyi Film ödülü kazandırmış, aynı sene.

Perde, Café Müller adlı gösteri için açılır. İzleyenler arasında birbirini tanımayan iki genç adam vardır. Biri hemşir olan Benigno ve diğeri bir yazar olan Marco. Performansın duygusallığı karşısında Marco ağlamaya başlar. Benigno yanında oturan adamın ağladığını farkeder ve kendisinin de bu gösteriden çok etkilendiğini söylemek ister ama cesaret edemez.

Marco televizyon izlediği sırada bir gündüz kuşağı programına katılmış olan olan kadın matador Lydia González ile sunucu arasındaki tartışmaya denk gelir ve sonrasında gazetesini arayıp Lydia González hakkında bir yazı yazmak istediğini söyler. İlk başlarda pek fazla pas vermeyen Lydia daha sonralarda oluşan büyük aşka karşı koyamaz ve ikisi arasındaki ilişkiye tanık oluruz yer yer. Lydia’ı rahatsız eden bir şey vardır, o da Marco’nun kendisinden önceki sevdiği kadındır. Doğal bir kadın refleksi olarak hayatındaki tek kadın olmak isteyen Lydia ise daha kendi geçmişine ait olan parçası yani kendisi gibi matador olan eski kocasını hayatından tam anlamıyla silememiştir, hala onun için ağlıyordur.

Yine bir gün arenada Lydia boğalarla güreşecektir, ama o günün farkını boğa salınıncaya kadar fark edemiyoruz. Lydia boğa salındıktan sonra adeta intihar edercesine bir hareket yapar ve boğanın altında kalır.

Aylar sonra iki adam Benigno’nun çalıştığı özel bir klinikte tekrar karşılaşırlar. Lydia, Marco’nun profesyonel boğa güreşçisi olan kız arkadaşı yaralanmış ve komadadır. Benigno ise klinikte çalışmakta ve komada bir başka genç kadına, bir bale öğrencisi olan Alicia’ya bakmaktadır.

İkisini klinikte tekrar buluşturan iki kadından birisi ölür birisi ise hamile kalır. Marco yine seyahate çıkar ve Benigno ise tecavüzden hapse girer. Klinikte dost olduğu Benigno’ya yardım etmek için kendisi için zor olanı yapıp geri döner ve Benigno’nun evine yerleşir, onun dünyasına girmiştir artık. Avukatın tavsiyesine uyarak arkadaşına sevdiğinin yaşadığını söylemez, Benigno ise avukattan aldığı ölüm haberi üzerine önce hapishaneden kaçmaya sonra da intihar etmeye karar verir ve bu sırada dostuna iki adet duygu dolu, safiyane mektup bırakır.

Derinlikli yazılmış karakterler filmde sorgulayamaya dair bir şey bırakmamış.

Lydia erkeklerin dünyasına bir başına meydan okuyan, dirençli, gururlu bir kişi, adeta tek başına bir savaşçıdır. Karşısındaki boğa ise kadınların karşılaştığı şiddet eyleminin bir göstergesi olarak kullanılmakta.

Öte yandan, Alicia bozulmamış ve kirlenmemiştir, özellikle Benigno ile konuştuğu sahnede masumiyeti kameradan dışarı taşmıştır. Lydia’nın tersi denebilecek kadar dişiliği ile öne çıkıyor filmde, gerek açık ve net görünen vücut hatları, gerekse Benigno’nun ona masaj yapma sahneleriyle olsun, kadının narin yapısının tek bir vücuda bürünmüş hali oluveriyor.

Benigno karşılıksız ve safça bir aşk yaşamakta kendi çizdiği dünyasında. Tabiri caizse psikopatça bir sevme şekli vardır ki, bunu o kıyamadığını vurguladığı kadına tecavüz etmesinden de anlayabiliyoruz.

Marco’ya gelince. Sert yüz hatlarının arkasında savaşmaktan yorulmuş bir insanı taşıyor. Onun söyleyemediği şeyleri gözyaşlarında duyuyoruz.

Filmde izlediğimiz ‘sessiz sinema’ örneği ise filme ayrı bir güzellik katmış. İki platonik aşk bu kadar güzel anlatılamazdı muhtemelen, burada da Pedro Almadovar mükemmelliği devreye giriyor tabi ki. Film bitince boğazınıza bir şeyler düğümleniyorsa o film güzeldir, tıpkı bu film gibi.

 

bu yazı 07.04.14 tarihinde filmarasidergisi.com ‘da yayınlanmıştır.

Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış...

Bir Yorum Ekle

Gönder